Lisbet tog selv ansvar for implementeringen

Det første skridt er som bekendt det sværeste og én af de største udfordringer med digitalisering af interne arbejdsgange er da også ofte det at komme i gang. For hvor skal man starte, hvem skal involveres, og hvordan griber man processen an? Hos entreprenørvirksomheden Chr. Johannsen A/S tog Lisbet W. Petersen selv ansvaret for implementeringen af ExpandITs løsning. Det viste sig at være effektivt.

Når man har 50 timelønnede spredt rundt på forskellige byggepladser, kan det være sin sag at holde styr på både timer, akkorder, kørsel og maskintimer. Det var det også for entreprenørvirksomheden Chr. Johannsen i Rødekro og ikke mindst for Lisbet W. Petersen, der har ansvaret for både løn og bogholderi.

Meget mere effektiv registrering

Virksomheden var ganske vist gået fra håndskrevne timesedler til registrering i regneark, og selvom en ny version af Navision havde gjort det lettere at køre registreringerne ind i systemet, var det stadig tidskrævende.

“Vi havde et behov for, at det hele kom automatisk ind til os. Først i Navision og så i vores lønsystem,” siger Lisbet W. Petersen.

Derfor besøgte hun først en virksomhed, som brugte ExpandITs løsning, og indledte derefter en dialog med ExpandIT.

“Mit udgangspunkt var timeregistreringen, men vi endte med at få registrering af både timer, akkorder, kørsel og maskintimer ind i ét og samme system. Det gør hele registreringen meget mere effektiv,” forklarer hun.

Medarbejderne efterspurgte selv den nye løsning

Chr. Johannsen valgte ExpandITs løsning, og Lisbet W. Petersen påtog sig ansvaret, ikke alene for at få systemet implementeret i bogholderi- og lønsystemer, men også for at få de 50 timelønnede på byggepladserne til at bruge den nye løsning.

“Jeg fandt og oprettede tre ambassadører, der skulle teste den nye løsning. Det gik så godt, at jeg besluttede selv at tage en tur rundt på byggepladserne for at hjælpe resten af medarbejderne med at komme i gang med systemet. Jeg troede egentlig, at mange af dem ville være skeptiske, men selv de ældre medarbejdere begyndte hurtigt ligefrem selv at efterspørge hjælp til at blive fortrolige med den den nye måde at registrere på. Jeg troede det ville kræve masser af tid og overtalelse, men det endte faktisk med at være en hel fornøjelse,” fortæller hun.

To gode Råd

Lisbet W. Petersen har to gode råd til andre, der skal i gang med at implementere digitale løsninger som ExpandITs i virksomheden:

“Ledelsen skal være med på projektet og bakke op om implementeringen. Det er afgørende. Og så er det vigtigt, at medarbejderne får tilbudt den hjælp, de har brug for, samtidig med at de får at vide, at de ikke har noget valg. Når den opbakning og indstilling er på plads, er det hele faktisk til at gå til,” konkluderer hun.

Kontakt
ExpandIT International

Slotsmarken 12
DK-2970 Hørsholm
Denmark

Telefon

[+45] 45 17 86 00

E-mail

sales@expandit.com

SE/VAT


DK 21389781

Århus

Mølbakvej 4
8520 Lystrup

ExpandIT Mobile:
Mølbakvej 4
8520 Lystrup

SE/VAT
DK 31948118

ExpandIT Canada Inc.

317 Adelaide West, Suite 1002
Toronto, Ontario M5V 1P9
Canada

Telefon

+1 647 499 6690

E-mail

sales@expandit.com

ExpandIT GmbH i. G.

Am Kiel-Kanal 2
DE 24106 Kiel

Telefon

+49 431 530 299 78

ExpandIT Solutions Ibérica S.L.

Edificio Ceudas Planta Baja Of. A
Camino de Ceudas Nº 2
28232 Las Rozas (Madrid)
Spain

Telefon

+34 91 640 88 88

E-mail

info@expandit.es

ExpandIT Inc.

4046 North Goldenrod Road #263
Winter Park, FL 32792
USA

Telefon

+1 617 366 2852

E-mail

sales@expandit.com