Servicechef / Dispatcher
Servicechefen eller dispatcheren fordeler serviceordrer fra en række forskellige kilder, typisk fra ERP-systemet; via telefon eller email; oprettet af kunderne på en portal eller fra en eller flere sensorer i maskinen (‘serviceartiklen’) eller installationen.
Dispatcheren tilføjer manglende information til ordrerne og disse fordeles til serviceteknikerne baseret på forskellige parametre.
Når servicen er udført gennemser man registreringerne, enten alle eller de der adskiller sig fra den ‘normale’, og retter eventuelle fejl inden arbejdet bogføres i økonomisystemet.

Planning Assist
ExpandIT Planning Assist bruger forskellige parametre til at foreslå den bedste eller ‘mindst dårlige’ servicetekniker til et job. Udover at vælge den nærmeste tekniker tager vores kunder højde for om teknikeren er kundens foretrukne; om teknikeren har de rigtige certifikater og hvilke reservedele, der skal bruges til at udføre arbejdet.
Godkendelse
Når serviceteknikeren har afsluttet arbejdet, kan servicechefen gennemse registreringerne; enten alle registreringer, registreringer fra nye medarbejdere eller registreringer, der afviger fra det ‘normale’.
Hvis arbejdet er udført af en underleverandør, kan registreringerne anvendes til at generere en indkøbsordre.
Funktioner
Planning Board
Med ExpandIT Planning Board er det muligt at oprette indkommende opgaver ud fra eksisterende kundedata. Det betyder, at medarbejdere, der skal oprette en serviceopgave, ikke behøver adgang til det eksisterende
økonomisystem. Alle opgaver, der oprettes i Planning Board, kan knyttes til eksisterende sager eller servicekontrakter.
Google Kort
Kortet er forbundet til ExpandIT Planning Board så du kan se hvert servicejob på kortet ved at trykke på jobbet i ExpandIT Planning Board.
I et nyt vindue kan man se information om jobbet; se hvilke andre jobs og serviceteknikere, der i nærheden.
Endelig kan man ændre jobbets lokation og planlægge ruter til og fra jobbet.
Opdater et job
Det er muligt at rette information om det enkelte job, hvis det viser sig at kunden har oplyst noget forkert eller hvis ERP-systemet har forældede data. Når jobbet er gennemført foreslår systemet eventuelle rettelser til stamdata, således at det servicechefen og serviceteknikeren oplever i den virkelige verden, har en mulighed for at slå igennem i ERP-systemet.
Status på job - besked til kunden
Dispatcheren kan sende en besked direkte fra et job i ExpandIT Planning Boards til kunden og serviceteknikeren. Beskeden kan enten være en email eller en SMS. Efter aftalen med kunden kan man eksempelvis vælge at sende en SMS når teknikeren kører fra det foregående job.
Status på jobbet
Servicechefen kan holde øje med de forskellige jobs på ExpandIT Planning Board, dels om der er jobs der nærmer sig en deadline eller jobs, der mangler reservedele eller andre forhold, der kræver at servicechefen reagerer.
Godkend registreringer
Servicechefen kan løbende godkende registreringer, dels registreringer på servicejobs men også timesedler til løn.
Hvis servicechefen retter en registrering, bliver serviceteknikeren informeret.
Gør virksomheden klogere
Checklister er en effektive metode til at udbrede viden internt i virksomheden. Viden kan komme fra leverandører, udviklingsafdelingen eller erfarne serviceteknikere og servicechefen skal skal hurtigt og enkelt kunne opfange og distribuere denne viden videre til hele teamet.
Slotsmarken 12
DK-2970 Hørsholm
Denmark
[+45] 45 17 86 00
sales@expandit.com
DK 21389781
Mølbakvej 4
8520 Lystrup
ExpandIT Mobile:
Mølbakvej 4
8520 Lystrup
SE/VAT
DK 31948118
317 Adelaide West, Suite 1002
Toronto, Ontario M5V 1P9
Canada
+1 647 499 6690
sales@expandit.com
Am Kiel-Kanal 2
DE 24106 Kiel
+49 431 530 299 78
Edificio Ceudas Planta Baja Of. A
Camino de Ceudas Nº 2
28232 Las Rozas (Madrid)
Spain
+34 91 640 88 88
info@expandit.es
4046 North Goldenrod Road #263
Winter Park, FL 32792
USA
+1 617 366 2852
sales@expandit.com