Servicechefen eller dispatcheren fordeler serviceordrer fra en række forskellige kilder, typisk fra ERP-systemet; via telefon eller email; oprettet af kunderne på en portal eller fra en eller flere sensorer i maskinen (‘serviceartiklen’) eller installationen.
Dispatcheren tilføjer manglende information til ordrerne og disse fordeles til serviceteknikerne baseret på forskellige parametre.
Når servicen er udført gennemser man registreringerne, enten alle eller de der adskiller sig fra den ‘normale’, og retter eventuelle fejl inden arbejdet bogføres i økonomisystemet.

Kontakt ExpandIT

Planning Assist

ExpandIT Planning Assist bruger forskellige parametre til at foreslå den bedste eller ‘mindst dårlige’ servicetekniker til et job. Udover at vælge den nærmeste tekniker tager vores kunder højde for om teknikeren er kundens foretrukne; om teknikeren har de rigtige certifikater og hvilke reservedele, der skal bruges til at udføre arbejdet.

Godkendelse

Når serviceteknikeren har afsluttet arbejdet, kan servicechefen gennemse registreringerne; enten alle registreringer, registreringer fra nye medarbejdere eller registreringer, der afviger fra det ‘normale’.
Hvis arbejdet er udført af en underleverandør, kan registreringerne anvendes til at generere en indkøbsordre.

Funktioner

Planning Board

Med ExpandIT Planning Board er det muligt at oprette indkommende opgaver ud fra eksisterende kundedata. Det betyder, at medarbejdere, der skal oprette en serviceopgave, ikke behøver adgang til det eksisterende
økonomisystem. Alle opgaver, der oprettes i Planning Board, kan knyttes til eksisterende sager eller servicekontrakter

Google Kort

Kortet er forbundet til ExpandIT Planning Board så du kan se hvert servicejob på kortet ved at trykke på jobbet i ExpandIT Planning Board.
I et nyt vindue kan man se information om jobbet; se hvilke andre jobs og serviceteknikere, der i nærheden.
Endelig kan man ændre jobbets lokation og planlægge ruter til og fra jobbet.

Opdater et job

Det er muligt at rette information om det enkelte job, hvis det viser sig at kunden har oplyst noget forkert eller hvis ERP-systemet har forældede data. Når jobbet er gennemført foreslår systemet eventuelle rettelser til stamdata, således at det servicechefen og serviceteknikeren oplever i den virkelige verden, har en mulighed for at slå igennem i ERP-systemet.

Besked til kunden

Dispatcheren kan sende en besked direkte fra et job i ExpandIT Planning Boards til kunden og serviceteknikeren. Beskeden kan enten være en email eller en SMS. Efter aftalen med kunden kan man eksempelvis vælge at sende en SMS når teknikeren kører fra det foregående job.

Status på jobbet

Servicechefen kan holde øje med de forskellige jobs på ExpandIT Planning Board, dels om der er jobs der nærmer sig en deadline eller jobs, der mangler reservedele eller andre forhold, der kræver at servicechefen reagerer.

Godkend registreringer

Servicechefen kan løbende godkende registreringer, dels registreringer på servicejobs men også timesedler til løn.
Hvis servicechefen retter en registrering, bliver serviceteknikeren informeret.

Kontakt

ExpandIT International

Slotsmarken 12
DK-2970 Hørsholm
Denmark

Telefon

[+45] 45 17 86 00

E-mail

sales@expandit.com

SE/VAT


DK 21389781

Århus

Lyshøjen 2
8520 Lystrup

ExpandIT Mobile:
Ellekærsvej 13
5250 Odense SV, Dalum

SE/VAT
DK 31948118

Adresse

ExpandIT Canada Inc.

317 Adelaide West, Suite 1002
Toronto, Ontario M5V 1P9
Canada

Telefon

+1 647 499 6690

E-mail

sales@expandit.com

Adresse

ExpandIT Solutions Ibérica S.L.

Edificio Ceudas Planta Baja Of. A
Camino de Ceudas Nº 2
28232 Las Rozas (Madrid)
Spain

Telefon

+34 91 640 88 88

E-mail

info@expandit.es

Adresse

ExpandIT Inc.

4046 North Goldenrod Road #263
Winter Park, FL 32792
USA

Telefon

+1 617 366 2852

E-mail

sales@expandit.com